OMrådenumre Telefon
Michael Sørensen
2009-09-25 20:21:27 UTC
Hej.

Her til aften har jeg fået to ubesvarede opkald.

Jeg har søgt på krak og oplysningen efter nummeret, mn der findes ingen
oplysninger derpå.

Numemret starter med 45 (ikke landekoden 45 men "områdenummeret" eller hvad
det kaldes) Eksempel: 45 xx xx xx

Findes der et sted på nettet, hvor man kan se, hvad dette "områdenummer"
dækker.

Eksempelvis landsdele (jeg ved, at områdenumrene ikke længere hænger fast på
enkelte landsdele), om det tilhører mobilområdet osv.

mvh
Michael.Sørensen
Ole C
2009-09-25 22:29:00 UTC
Post by Michael Sørensen
[...]
Ifølge IT-styrelsen:
http://www.itst.dk/nummerforhold-og-domaener/nummerforhold/nummerfiler-privat/Nummerplanen%202008-10.pdf
er 45-serien "fortrinsvis telefoni/ISDN", så det bliver du ikke meget
klogere af.
Men prøv da at ringe op...
--
vh
Ole C
Jesper Lund
2009-09-25 23:32:34 UTC
Post by Michael Sørensen
[...]
45 xx xx xx bruges blandt andet af virksomheder som ønsker store
nummerserier.

Det er sikkert en telefonsælger :-)
Jesper Lund
Chano Andersen
2009-09-26 06:44:07 UTC
Post by Michael Sørensen
[...]
Det bedste sted at forsøge sig, er altid 118Online (
http://appsrv.118online.dk/cgi-bin/118online.cgi ), nummerserien
45cdefgh består af flere blokke, hvoraf de fleste er tildelt TDC, eller
ikke er i brug.

En anden mulighed kan være at søge på nummeret på google, noglegange kan
man finde nummeret på en virksomheds hjemmeside.
Post by Michael Sørensen
Findes der et sted på nettet, hvor man kan se, hvad dette "områdenummer"
dækker.
Der findes en overordnet nummerplan, der viser hvad numrene bruges til (
http://www.itst.dk/nummerforhold-og-domaener/nummerforhold/nummerplanen-1/resolveuid/d70b019722f839624980bbc69f8ac79e
) og desuden findes der en liste over hvilke teleudbydere der har
hvilken nummerserie (
http://itst.dk/filer/filer-nummer/nummerlister/Nummerliste8-cifredeabonnentnumre.xls
)
Post by Michael Sørensen
Eksempelvis landsdele (jeg ved, at områdenumrene ikke længere hænger fast på
enkelte landsdele), om det tilhører mobilområdet osv.
Som du selv er inde på, så kan man ikke længere regne med områdenumre i
Danmark, jeg bor f.eks. i Odense, og mit nummer har ALTID startet med
35, som man ellers tidligere kun forbandt med København.

- Chano Andersen
Michael Sørensen