Hvad er dette?
Klaus Andersen
2011-04-10 14:39:24 UTC
Er ved at lave huller til hegnspæle med mit pælebor, ca. 10 cm fra de gamle
huller, og så dukker det her pludselig op.
Det skal bemærkes at der står en blå TDC kasse ca. 2 m fra stedet, så jeg
håber ikke det har noget med den at gøre?

http://gupl.dk/58598/

Mvh

KA
Ole C
2011-04-10 17:34:29 UTC
Post by Klaus Andersen
[...]
Tja, det ser da ud til at være en del af et telefonkabel - og "TE" på
fragmentet af det gule bånd er nok de første to bogstaver i "Telefonkabel".
Men telefonkabler plejer nu ellers at være ret tykke - og ikke samlet så
simpelt som det ser ud til på dit billede.
Så hvad historien bag kablet end er, vil jeg da mene at der ikke er grund
til bekymring såfremt pæleboringen er sket på din egen grund og din
telefon/internetforbindelse stadig fungerer :-)
--
vh
Ole C
Klaus Andersen
2011-04-10 17:48:38 UTC
Post by Ole C
[...]
He he, joeh, alt virker stadig ... hos mig :-)

Det er jo lige i skæl jeg sætter hegn op, så det bliver spænnende og se om
TDC snart dukker op og fortæller at naboerne ikke kan snakke i telefon :-)

Mvh

KA
Anders Majland
2011-05-05 08:50:53 UTC
Post by Klaus Andersen
Det er jo lige i skæl jeg sætter hegn op, så det bliver spænnende og se om
TDC snart dukker op og fortæller at naboerne ikke kan snakke i telefon :-)
Er kablet rundt eller fladt ?

Jeg fik for et par år siden omgravet min telefon stikledening. Den bestod af
to seperate kabler med hver 2 kobberledere som på billedet. Et gult og et
grønt kabel. Over dem var også et gult bånd med teksten "Jysk Telefon" eller
noget i den stil. Mener at kablerne var flade.
Leif Neland
2011-05-30 18:04:32 UTC
Post by Klaus Andersen
[...]
Bare af interesse, blev dette opklaret?