Boks der kan omsætte mobil til fastnet
Per JM Olsen
2009-11-03 10:47:25 UTC
Hej

Kan man få en boks hvor man kan sætte et mobiltelefon simkorti, således at
man kan tilslutte alm fastnet og fax maskine bag i den?

Mvh Per
Benny Amorsen
2009-11-03 11:19:33 UTC
Post by Per JM Olsen
Kan man få en boks hvor man kan sætte et mobiltelefon simkorti, således at
man kan tilslutte alm fastnet og fax maskine bag i den?
Ja. Søg på GSM gateway eller fixed cellular. De koster typisk flere
tusinde kroner, og mange af dem understøtter ikke fax, eller man skal
købe én model til fax og en anden til samtaler.

/Benny
En Hr. Hvemsomhelst
2009-11-05 13:56:23 UTC
Post by Benny Amorsen
Post by Per JM Olsen
[...]
Man kan også få dem fra Hongkong for ca. 400 incl. porto, men jeg ved ikke
om de understøtter fax.
De understøtter i hvert fald ikke min analoge dankortterminal til hvilket
jeg købte den.

http://cgi.ebay.com/Fixed-Cellular-Terminal-GSM-Gateway-GSM-Module-900-1800_W0QQitemZ230395661540QQcmdZViewItemQQptZAU_Home_Personal_Security?hash=item35a4a6cce4
Chano Andersen
2009-11-07 20:17:02 UTC
Post by En Hr. Hvemsomhelst
Man kan også få dem fra Hongkong for ca. 400 incl. porto, men jeg ved
ikke om de understøtter fax.
De understøtter i hvert fald ikke min analoge dankortterminal til
hvilket jeg købte den.
Der er ikke voldsom forskel på datakommunikation fra en dankort terminal
og på datakommunikation fra en telefax.. Så hvis den ikke fungere med
din terminal, er der stor sandsynlighed for, at den heller ikke fungere
med fax.

- Chano Andersen
Marco Rasmussen
2009-11-11 18:03:21 UTC
Post by Chano Andersen
Post by En Hr. Hvemsomhelst
[...]
Et bud kunne være Ericsson G32, der vist blev omtalt i en af
nyhedsgrupperne for ca. et år siden. Jeg har personligt ingen erfaringer
med boksen, men den understøtter både alm. telefoni og fax.
En brochure om den kan findes her:
http://www.gsmsave.co.uk/ericsson_g32_fixed_cellular_terminal.pdf
Jeg fandt den til 4370 kr. på noget, der hedder tele-online.dk.

Mange hilsner

Marco

PS. Jeg kan åbenbart ikke X-poste med Thunderbird, hvorfor mit svar kun
findes her i dk.teknik.telefoni :-)
Hans Christian Hansen
2009-11-30 09:49:36 UTC
Post by Benny Amorsen
Post by Per JM Olsen
[...]
En anden mulighed er de Huawei-routere som 3 sælger til mobil
bredbånd, fx Huawei E960 og B970. De har faktisk en analog voice-port.
Om den også understøtter fax skal jeg lade være usagt.

NB: Det 3 sim-kort som de sælges med, kan nok ikke bruges, da det ikke
understøtter voice. Men man burde kunne unlocke den og sætte et andet
sim-kort i.

/hc