12 cifrede telefonnumre - er det et problem ?
Per
2012-05-01 15:27:56 UTC
Hej !

Nu er det åbenbart pr. 1/5 slut med forvalgsnumre for at få billig fastnet
telefoni.

http://www.computerworld.dk/art/213534/danskere-risikerer-12-cifrede-telefonnumre

Jeg havde selv for mange år siden 1001 forvalg - som jeg selv skulle taste
ind, hver gang. Der var der ikke noget med automatik dengang (over 10 år
siden)

Er det med automatisk forvalg et relativt nyt fænomen ?

Kan man ikke bare ligge et tlf. nr ind i en memory incl. forvalgsnummeret og
så få det billigere ?

Jeg undrer mig over at "folk raser" over det her tiltag - da jeg som
skrevet, selv før i tiden skulle taste de 4 cifre ind hver gang - og det var
helt naturligt dengang.

Hvor svært kan det være at skulle taste 4 cifre hver gang !?

Mvh. Per
Michael Kjærsgård
2012-05-01 21:31:45 UTC
Post by Per
[...]
Nej automatisk forvalg har eksisteret længe - også for 10 år siden ;-)
Post by Per
Kan man ikke bare ligge et tlf. nr ind i en memory incl. forvalgsnummeret
og så få det billigere ?
Jo, hvis man har en telefon der understøtter dette, så er det ikke noget
problem.
Post by Per
[...]
Det er jo nok til dels en vanesag, og kunder der ikke er vant til at gøre
det, vil helt sikkert glemme det "hveranden" gang den første lange periode,
andre har måske ikke læst - eller ikke forstået - informationen fra deres
teleselskab om at det skal gøres.
--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk
//Gratis webhosting: http://gratishotel.dk
Benny Amorsen
2012-05-02 19:45:33 UTC
Post by Per
[...]
Det allernemmeste er at skifte selskab helt i stedet for at bruge
forvalgskode. Forvalgskode er fra dengang det var en dyr og besværlig
løsning.

/Benny