Nulstilling af brugt Beocom4?
Hans Paulin (6310)
2011-08-07 17:25:54 UTC
Har købt 2 brugte Beocom4 med kun én lader til:

Kan jeg nulstille min nyindkøbte, brugte Beocom4 for telefonbog m.v. i
et hug?

Mangler en trafo til den ene af de 2 Beocom4; den der virker har 6 VDC,
620 mA ud; den jeg mente at have liggende fra en vandskadet Beocom 4
har 7,5 V 0,5A 3,75VA ud (ikke at det siger mig noget), men virker ikke
(telefonen kan ikke se basen).

Trafoen fra min B&O 1100 telefonsvarer virker heller ikke, men nok den
ene ovennævnte 6 VDC, så det er ikke telefonen der er noget galt med :)
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk
Hans Paulin (6310)
2011-08-07 21:38:09 UTC
Post by Hans Paulin (6310)
det er ikke telefonen der er noget galt med
Kan se af en gammel tråd:

http://www.ezz.dk/182088-forbyttede-trafoer-beocom4-og-beotalk

at trafoen på de 7,5 V er go nok.

Har derfor målt på den og den gir langtfra de 7,5 V

Jeg har andre trafoer jeg kan lege med - fx. en 5 V 0,450 A eller
kraftigere.

Kan jeg gi telefonen for mange A hvis jeg fx. vælger en 2,2 A??
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk
Cykelsmeden
2011-08-08 19:50:32 UTC
Post by Hans Paulin (6310)
at trafoen på de 7,5 V er go nok.
Har derfor målt på den og den gir langtfra de 7,5 V
altså defekt
Post by Hans Paulin (6310)
Jeg har andre trafoer jeg kan lege med - fx. en 5 V 0,450 A eller
kraftigere.
Kan jeg gi telefonen for mange A hvis jeg fx. vælger en 2,2 A??
nej, men den lader sikkert ikke [ret meget]
hvis du finder en mrk. max 7,5 V (6v lader dog til at være nok jvf. din
anden phone) og du vender +- rigtigt, er du hjemme.

//finn
Hans Paulin (6310)
2011-08-08 21:20:02 UTC
Post by Cykelsmeden
altså defekt
Jup
Post by Cykelsmeden
Post by Hans Paulin (6310)
[...]
Men skal man ikke passe på at den ikke får for mange amp?
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk
Lars Jensen
2011-08-09 06:50:22 UTC
Hej,
Post by Hans Paulin (6310)
Men skal man ikke passe på at den ikke får for mange amp?
Nej, du kan ikke "give den for mange amp". Ampere er noget
som brugsgenstanden selv trækker. De A som er specificeret
på strømforsyningen/trafo er det som den maksimalt kan give
fra sig.

Du skal derimod ikke give den for mange volt...

Hilsen
Lars
Hans Paulin (6310)
2011-08-09 07:07:31 UTC
[...]