Telefon blocker
Jens
2010-09-27 19:06:09 UTC
Hej

Jeg har et behov for at kunne udelukke muligheden for at man kan ringe "118"
og evt andre særtjenester.

Findes der et (simpelt) kredsløb der allerede er opfundet som jeg kan
indsætte mellem telefon og central?

Vi taler her om en fastnettelefon.

Mvh
Jens
Ole C
2010-09-27 20:10:21 UTC
Post by Jens
Jeg har et behov for at kunne udelukke muligheden for at man kan
ringe "118" og evt andre særtjenester.
Findes der et (simpelt) kredsløb der allerede er opfundet som jeg kan
indsætte mellem telefon og central?
Næppe....
Post by Jens
Vi taler her om en fastnettelefon.
.....medmindre det er en ip-telefon?
--
vh
Ole C
Leif Neland
2010-09-27 20:31:54 UTC
Post by Jens
[...]
Du kan lade TDC styre det; så er der ikke nogen boks, pilfingre kan
pille fra.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=5437
Ole C
2010-09-27 21:40:58 UTC
Post by Leif Neland
Du kan lade TDC styre det; så er der ikke nogen boks, pilfingre kan
pille fra.
Men den selektive spærring som efterspørges, tilbyder TDC ikke...
--
vh
Ole C
Leif Neland
2010-09-27 21:56:45 UTC
Post by Ole C
Post by Leif Neland
Du kan lade TDC styre det; så er der ikke nogen boks, pilfingre kan
pille fra.
Men den selektive spærring som efterspørges, tilbyder TDC ikke...
Det drejer sig sikkert om at kunne spærre adgang til numre, der koster
mere end almindelige danske fastnetnumre.

Men lad os høre fra Jens, om det ikke kan bruges.

Leif
Jens
2010-09-28 11:56:06 UTC
Post by Leif Neland
Post by Ole C
Post by Leif Neland
[...]
Det kan det ikke - der SKAL kunne ringes til fastnetnumre og mobilnumre -
alt andet inkl. udland skal spæres.
Ole C
2010-09-28 14:50:44 UTC
Post by Jens
Det kan det ikke - der SKAL kunne ringes til fastnetnumre og
mobilnumre - alt andet inkl. udland skal spæres.
Det kan ikke lade sig gøre med en almindelig fastnettelefon, hvis man skal
tro oplysningerne på TDC's side.
Med ip-telefoni kunne det nok klares med en avanceret dialplan i
telefonadapteren.
--
vh
Ole C
Michael Kjærsgård
2010-09-29 20:30:30 UTC
Post by Jens
Det kan det ikke - der SKAL kunne ringes til fastnetnumre og mobilnumre -
alt andet inkl. udland skal spæres.
Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre hos TDC, men mon dog ikke de kan klare
det, evt. ved at kontakte deres kundeservice - ikke sikkert det er et
produkt de som sådan reklamerer med?

Ellers ved jeg positivt at det uden problemer kan lade sig gøre hvis du
flytter linien til Telenor, spørg efter "Individuel spærring" hvis det er en
privatlinie eller "Spærreplan" hvis det er Erhverv.

Her definerer du enten en liste over numre (eller nummerserier) der må
ringes til

-eller hvis du foretrækker det; en tilsvarende der *ikke* må ringes til
--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk
//Gratis webhosting: http://gratishotel.dk
Ole C
2010-09-29 20:37:57 UTC
Post by Michael Kjærsgård
Post by Jens
[...]
Det er næppe muligt. Se nedenfor.
Post by Michael Kjærsgård
[...]
Og så taler vi ip-telefoni, hvor det ret nemt lader sig gøre.
Men så vidt jeg gennemskue, spørges der om en "gammeldags" (PSTN) telefon.
--
vh
Ole C
Michael Kjærsgård
2010-10-02 08:54:36 UTC
Post by Ole C
Men så vidt jeg gennemskue, spørges der om en "gammeldags" (PSTN) telefon.
Det er også PSTN jeg taler om, og som sagtens kan lade sig gøre hos Telenor.
Det er dog en spærring der etableres direkte i Telenors systemer og ikke
via. TDC, så det er muligt i har ret i at det ikke er muligt hos TDC - det
har jeg ikke kendskab nok til deres tjenester til at udtale mig om.
Chano Andersen
2010-10-03 15:06:09 UTC
Post by Michael Kjærsgård
Det er også PSTN jeg taler om, og som sagtens kan lade sig gøre hos Telenor.
Det er dog en spærring der etableres direkte i Telenors systemer og ikke
Er du HELT sikker på, at det ikke var IP telefoni hos Telenor?

- Chano Andersen
Michael Kjærsgård
2010-10-03 21:14:46 UTC
Post by Chano Andersen
Er du HELT sikker på, at det ikke var IP telefoni hos Telenor?
Ja, det er jeg fuldstændig sikker på.

Spærreplan kan du (og andre interesserede) læse om på
http://www.telenor.dk/erhverv/kundeservice/kundeservice/mobil/services-og-loesninger/spaerring/spaerreplan/spaerreplan.aspx

Privatproduktet individuel spærring "markedsføres" ikke på Telenor.dk men
funktionaliteten er det samme (dog kan der ikke spærres for indgående kald
med Individuel Spærring), og det koster ikke noget.
Chano Andersen
2010-10-04 16:30:01 UTC
Post by Michael Kjærsgård
Post by Chano Andersen
[...]
Jeps, det er et klassisk telefon produkt, men hvor står der på
Telenor.dk at de tilbyder almindelig telefoni til private?
Post by Michael Kjærsgård
Privatproduktet individuel spærring "markedsføres" ikke på Telenor.dk men
funktionaliteten er det samme (dog kan der ikke spærres for indgående kald
med Individuel Spærring), og det koster ikke noget.
Og til private er den slet ikke nævnt som en mulighed, hvorfor det er
svært at tage højde for et tilfældigt udsagn i en nyhedsgruppe. Ikke at
det ikke findes til private, men jeg har INGEN mulighed for at
verificere det på Telenors hjemmeside, og har ingen videre lyst til at
hænge en evighed i en telefonkø for at få oplysningen.

Det nærmeste man kommer hos Telenor uden 20+ minutter i køen, er denne:
http://www.telenor.dk/privat/kundeservice/kundeservice/telefoni/services/inkluderet-i-abonnement/spaerringer/index.aspx

Men det er klart at de altid kan sælge det, hvis de vil.

- Chano Andersen
Michael Kjærsgård
2010-10-13 21:06:26 UTC
Jeps, det er et klassisk telefon produkt, men hvor står der på Telenor.dk
at de tilbyder almindelig telefoni til private?
Det står svjh. ingen steder
Og til private er den slet ikke nævnt som en mulighed
Det skrev jeg vist også?
[...]
Jamen det er umiddelbart de eneste 2 muligheder, det er ikke et produkt man
markedsfører aktivt. Men da du ikke ønsker at gøre brug af nogen af
metoderne, så er det vel som sådan meget heldigt det ikke var dig der havde
behovet :)
OP efterlyste et produkt, og jeg foreslog en løsning, så kan han vælge at
forfølge den - eller finde på noget andet. Har du bedre forslag til
muligheder synes jeg da du skal bringe dem på bane så spørgeren kan få den
løsning der passer ham bedst?
http://www.telenor.dk/privat/kundeservice/kundeservice/telefoni/services/inkluderet-i-abonnement/spaerringer/index.aspx
Det link vedrører IP-telefoni
Sørensen
2010-10-06 16:38:39 UTC
"Jens" > skrev
Post by Jens
[...]
En del omstillingsanlæg har den funktion, men det er nok ikke
hverken simpelt eller billigt.

vh.
Sørensen
jodleren
2010-10-11 20:44:33 UTC
Post by Sørensen
"Jens" > skrev
Post by Jens
[...]
Teoretisk er det ikke svært - med alimdelige telefoner, heriblandt
telefoner der er forbundet via et modem (det er alm telefon linie fra
modemet), så skal man blot fange tonerne, og ved de rigtige numre blot
lukke forbindelsen.
Der et let med elektronik, man skal afkode tonerne, og derefter hvad
en lille CPU (PIC?) eller noget der kan det.
Måske kan det hele være i en PIC. I så fald er det rimelig enkelt.
Mht IP telefoner, der er rene IP'ere, så ved jeg det ikke, men der må
være en lignende løsning - det er blot tal der skal læses ud.

Jeg ved ikke hvor mange der ved noget om elektronik her, men teknisk
er der ikke det store idet. Det er mere hvem der gider bruge tid på at
lave det.

MVH
Sonnich