Siemens Gigaset + Plantronics headset
Martin Ploug
2010-09-16 15:24:29 UTC
Hej

Udfordringen er at gøre det muligt at kalde op, besvare
og kommunikere vha. et trådløst Plantronics headset via
en Siemens Gigaset telefon.
En kollega og jeg er kommet frem til, at man ligesom kan
viderestille til headsettet, men man kan ikke høre noget
i headsettet. Talen går dog fint igennem til den der er
kaldt op til.

Modellerne ligner umiddelbart nedenstående, men jeg er
ikke 100% sikker på, at det præcist er disse modeller.

Burde det ikke kunne lade sig gøre eller?
Er der en indstilling vi overser?

Venlig hilsen
Martin
Martin Ploug
2010-09-16 15:25:54 UTC
Post by Martin Ploug
[...]
Og så må jeg lige have tilføjet adresserne til hhv. telefon '
og headset ;-) :

Telefon: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=388896
Headset: http://www.electromaster.co.uk/Product/CS60+USB
Leo Havmøller
2010-09-18 05:58:19 UTC
Post by Martin Ploug
[...]
Det vil kun virke hvis det explicit står på kassen til Siemens at den kan
bruges sammen med et plantronics headset og omvendt (og det står der så
ikke).
Plantronics DECT headset er kun beregnet til brug med den tilhørende base
eller evt. med andre platronics baser.
Post by Martin Ploug
Er der en indstilling vi overser?
Nej.

Leo Havmøller.
Martin Ploug
2010-09-18 09:36:34 UTC
Post by Martin Ploug
Er der en indstilling vi overser?
Nej.
Leo Havmøller.
Hej Leo

Tak for dine kommentarer.
Ja, heraf kan man vel lære, at man skal sørge for at købe
ting, som med sikkerhed passer sammen.
Chano Andersen
2010-09-20 21:35:31 UTC
Post by Leo Havmøller
[...]
Nu ved jeg ikke lige med plantronics specifikt, men hvis både base og
headset understøtter GAP, så burde det fungere.. Dog med begrænset
funktionalitet. (Man vil med sikkerhed kunne besvare et opkald. Og hvis
det understøtter det, foretage opkald, men andet er tvivlsomt)

- Chano Andersen
Leo Havmøller
2010-09-21 05:46:38 UTC
Post by Chano Andersen
Nu ved jeg ikke lige med plantronics specifikt
Det gør jeg ;-)

Headsets er med i Cat-Iq 2.x og 3.x standarderne, så det bliver nemmere når
produkter der overholder disse standarder bliver almindelige på hylderne.

Leo Havmøller.
Martin Ploug
2010-09-23 15:10:53 UTC
Post by Leo Havmøller
[...]