Telefonledning - retning
Martin Ploug
2011-03-23 20:53:45 UTC
Hej

Er det lige meget, i hvilken retning man vender en telefonledning?
Jeg har en ledning der går fra et almindeligt trebenet
telefonstik via to hermafrodit stik - ét i hver ende. Ledningen
ender i et modem med et RJ11-stik.
Der er hul igennem til internet - og telefonforbindelsen, så der
burde vel ikke være problemer i det?

Venlig hilsen
Martin
Allan S. Olsen
2011-03-23 21:02:28 UTC
Post by Martin Ploug
[...]
Næ umiddelbart ikke.

Dog er det (oftest) noget skidt at bruge forlængerledninger til ADSL/VDSL.
Men det opdager du i så fald.

Allan
Martin Ploug
2011-03-23 21:16:43 UTC
Post by Allan S. Olsen
Post by Martin Ploug
[...]
Ok, fint nok, tak for det.
Ja, men jeg har kun det ene stik i lejligheden, så det er den eneste
mulighed lige nu - hvis det ikke skal være trådløst.
Kan man købe en eller anden boks der forstærker signalet i
forlængerledningen, eller ville det bare blive noget juks?
Chano Andersen
2011-03-23 22:23:34 UTC
Post by Martin Ploug
[...]
I så fald er det bedre at forlænge på den ANDEN side af routeren, i
stedet for mellem telefonstikket og routeren. Det ville jeg i hvert fald
selv gøre.

- Chano Andersen