Telefonapparat med teleslynge.
ceroy
2009-10-08 10:00:13 UTC
Min kone som er sterkt hørselssvekket bruker en mobiltelefon med en
teleslynge hun har rundt halsen med godt resultat. Men hun ønsker seg også
et telefonapparat til fastnettet med de samme egenskaper, altså et uttak på
apparatet med en teleslynge til å ha rundt halsen. Kjenner noen et slikt
apparat og hvor jeg kan få kjøpt det?
Ole C
2009-10-08 10:17:41 UTC
Post by ceroy
[...]
Der er mange muligheder. Søg på Google med ordene telefon +teleslynge
--
vh
Ole C
ceroy
2009-10-08 10:56:12 UTC
Post by Ole C
Post by ceroy
[...]
Sikkert en god ide det noe jeg også har gjort. Men jeg har hittil ikke
funnet en modell som beskiver det jeg er på jakt etter. Det beskrives bare
at modellen har teleslynge og den er som regel plassert i telefonrøret. Vi
har begge en Nokia mobil som har uttak for utvendig teleslynge, og den
fungerer utmerket. Men vi håper på billigere samtaler med å benytte
fastnettet.
Min kone er sterkt hørselshemmet og bruker høreapparat på begge ørene. En
teleslynge til å bære rundt halsen gjør at hun får lyden inn i begge ørene.
Ole C
2009-10-08 12:35:29 UTC
Post by ceroy
Post by Ole C
Post by ceroy
[...]
Her er der for eksempel en telefon med indbygget teleslynge:
http://telecall.dk/vmchk/Super-Bravo.html
eller her:
http://www.hmi-basen.dk/r11x.asp?linkinfo=22437
Men egentlig synes jeg du skal kontakte Høreforeningen:
http://www.hoereforeningen.dk/hoereforeningen
for at få vejledning om det helt rigtige udstyr i jeres situation.
--
vh
Ole C
Sørensen
2009-10-08 18:33:24 UTC
"ceroy" skrev
hun ønsker seg også
Post by ceroy
et telefonapparat til fastnettet med de samme egenskaper, altså et uttak
på apparatet med en teleslynge til å ha rundt halsen. Kjenner noen et
slikt apparat og hvor jeg kan få kjøpt det?
Siemens gigaset 3010 har udtag til headset måske den kan andvendes.

vh.
Sørensen
ceroy
2009-10-08 18:42:32 UTC
[...]