Aflytte voicemail
Åge Halldorsson
2016-08-11 16:58:47 UTC
Hej

TDC hotline og telebutikken har i et års tid forsøgt at finde ud af hvordan
man aflytter sin mobiltelefons voicemail på sin egen almindelige
fastnettelefon. De har kommet med mange løsninger, men ingen virker. PS: Jeg
kan godt aflytte min mobiltelefons voicemail på en vildfremmed
fastnettelefon. Jeg skal bare taste 20171717, heefter beder den om det
mobilnummer jeg gerne vil aflytte og herefter beder den om min pinkode -
herefter kan man aflytte beskederne. Men nu kommer det mystiske. Hvis jeg på
min egen fastnettelefon ringer samme nummer, altså 20171717, så spiller den
bare de voicemailbeskeder der er indtalt på samme fastnettelefon. Man skal
ellers normalt ringe 80222222 for at aflytte fastnettelefonens voicemail.
men det er altså min mobiltelefons voicemail jeg gerne vil aflytte på min
egen fastnettelefon. Det er umuligt når den ikke spørger hvilket
telefonnummer jeg ønsker at aflytte beskeder fra. Er der nogen der ved hvad
der er galt?

Hilsen Åge
Michael Kjærsgård
2016-08-12 11:57:49 UTC
Er der nogen der ved hvad der er galt?
Ja - men jeg har desværre ikke nogen løsning på det. Ud fra din
beskrivelse er det - trods de forskellige indkaldsnumre - tydeligvis
samme voicemail-system der håndterer både mobil og fastnet hos TDC.

Når man ringer ind til et voicemailsystem kigger den på

1.: Om det er et viderestillet kald og i så fald hvilket nummer der har
viderestillet - så dirigeres du til dette nummers voicemailboks med
mulighed for at lægge besked

2.: Hvis det ikke er et viderestillet kald ser den på om det nummer der
ringer ind har en voicemailbox på systemet, hvis ja dirigeres man til
aflytning af denne. Hvis nej beder den, som du har oplevet fra andre
telefoner, om at få indtastet det telefonnummer, hvis voicemailbox man
vil tilgå.

Da systemet ved at dit fastnetnummer har sin egen voicemailbox tager det
altså "det logiske valg" at du nok ringer for at aflytte denne og
dirigerer dig derfor direkte dertil.

Hos Telenor (hvor jeg arbejder) løser vi problemet for de kunder der har
behov, ved at tildele dem et unikt voicemailnummer der så peger direkte
på netop dit mobilnummers voicemailbox, og så ikke kigger på hvilket
nummer der ringer ind. Heldigvis er det ret få der har behovet, ellers
vil det være lidt svineri med telefonnumre :)
Hvis du har brugt et år med TDC uden en løsning, tyder det på de ikke
tilbyder tilsvarende. Har du spurgt dem om du evt. kan få fælles
voicemailbox for fastnet og mobiltelefon - eller er det ikke en option?
Ellers kan du så nok kun løse problemet ved at flytte enten mobil- eller
fastnetnummer til en operatør der ikke bruger TDC's netværk.
--
Michael
Gratis webhotel: http://gratishotel.dk