Hvor er dette nummer fra?
Peter T.
2010-08-14 19:02:08 UTC
Følgende nummer har ringet til en god vens mobil.

+71401xxx (de tre sidste cifre udeladt af private årsager)

Altså 8 cifre med et plustegn foran i følge listen for ubesvarede opkald i
hendes telefon.

Desværre nåede hun ikke at tage den. Men det hænger sammen med noget bøvl,
hun oplevede på vej hjem fra byen i nat og hun gav derefter en person sit
nummer. Ringer hun nummeret op får hun en fejltone. Det er forøvrigt pænt
vigtigt, at hun kommer i kontakt med denne person igen! :)

Så hvorfra stammer dette nummer?
Peter T.
Ole C
2010-08-14 19:27:01 UTC
Post by Peter T.
[...]
Ingen har landekode 71, men 7 er landekode for Kazakhstan (!)
Her kan I taste hele nummeret ind: http://www.landekode.dk/
--
vh
Ole C
Michael Kjærsgård
2010-08-14 19:31:34 UTC
Post by Peter T.
+71401xxx (de tre sidste cifre udeladt af private årsager)
Altså 8 cifre med et plustegn foran i følge listen for ubesvarede opkald i
hendes telefon.
Umiddelbart eksisterer +71 ikke som landekode. Der er en mulighed for at det
er et dansk telefonnummer hvor +45 pga. fejl i telenettet er erstattet af +
Den pågældende 71401xxx-nummerserie bruges af Lycamobile (Mobil taletids
serviceprovider på TDC's net) - nummeret kan naturligvis efterfølgende være
porteret.
Post by Peter T.
Det er forøvrigt pænt
vigtigt, at hun kommer i kontakt med denne person igen! :)
Så vill jeg jf. ovenstående prøve at fjerne +'et og ringe op til nummeret,
sandsynligvis er det dog et taletidskort
--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk
//Gratis webhosting: http://gratishotel.dk
Peter T.
2010-08-15 01:02:01 UTC
Post by Michael Kjærsgård
Så vill jeg jf. ovenstående prøve at fjerne +'et og ringe op til
nummeret, sandsynligvis er det dog et taletidskort
Tak. Det skriver jeg til hende og satser på det er det, der har været
problemet.
--
Peter T.