undgå 2 android telefoner i lommen
f***@gmail.com
2017-01-13 21:52:23 UTC
Jeg har lige fået en ny arbejdsmobil som har Android som min private mobil. Jeg havde håbet den havde 2 sim kort, men det er ikke tilfældet, så jeg bliver nød til at gå med 2 telefoner.

Jeg vil gerne nøjes med at bruge min arbejstelefon, og at sætte min private telefon til at forwarde alle opkald arbejdstelefon er nemt nok, men det er jo kun halvdelen af løsningen af "dual sim".

Jeg er på jagt efter en app som kan gøre det modsatte - altså fra min arbejstelefon foretage et opkald igennem min privat telefon (via nettet), selvom min privat telefon ligger derhjemme i opladeren. På den måde bliver det mig som betaler for disse opkald, og ikke min arbejdsgiver.

Det burde da kunne lade sig gøre at lave sådan en app rent teknisk.

Jeg har kun kunne finde apps som kan gøre dette med SMSér, men altså ikke med selve opkaldene.

Nogle bud
Michael Kjærsgård
2017-01-14 12:54:34 UTC
Post by f***@gmail.com
Jeg har kun kunne finde apps som kan gøre dette med SMSér, men altså ikke med selve opkaldene.
Nogle bud
Umiddelbart vil jeg mene der er masser af muligheder, uden jeg dog selv
har konkrete erfaringer (ikke haft behovet)

Viber Out?

Skype Out?

Eller skal det være mere lokalt, så har evercall haft en app hvor de så
ringer dig op (i det her tilfælde på arbejdstelefonen) og efterfølgende
ringer op til B-abonnenten, og så forbinder de 2 samtaler -
http://evercall.dk/cellPhone/apptalk/ - den er dog umiddelbart lukket
for nysalg, men årsagen kender jeg ikke. Er den forretningsmæssig mere
end teknisk, kan du måske overtale dem til at sælge dig produktet?

Alternativt, må du til dit privatnummer nok tegne abonnement hos en af
de andre mindre mobiloperatører der opererer som "MVNO SIP", altså
leverer deres egne SIP-baserede tjenester ovenpå en mobilleverandørs
netværk. Spørg en af disse om muligheden for at få oplyst SIP-server +
user/pass, og hent så en SIP-klient (søg i Play Butik efter "SIP client"
eller "SIP softphone") på din arbejdstelefon.
Viptel tilbyder muligheden "out of the box" jf.
http://voipsnak.dk/ip-telefoni/emne/mobilnummer-paa-ip/ men også f.eks.
et selskab som Fonet strækker sig efter min opfattelse ofte langt for at
få glade kunder, så mon ikke også det kan lade sig gøre der.
--
Michael
Gratis webhotel: http://gratishotel.dk