Telefonstik til RJ11
Noergaard
2010-10-28 19:46:01 UTC
Min mor har tegnet internet og telefoni abonnement hos Fullrate og netop modtaget en ZyXEL Prestige 2602HW-D1A router. Imidlertid kan hendes Kirk Plus telefon ikke tilsluttes routeren, da telefonen har et "standard" dansk tre-benet telefon stik, og routeren har et RJ11 hun-stik. Da det umiddelbart skulle være muligt at tilslutte en almindelig telefon til routeren, formoder jeg, at det er muligt at udskifte det tre-benet han-stik med et RJ11 han-stik? I så fald, kan nogen forklare, hvorledes de tre forbindelser i det nuværende stik skal lægges i RJ11 stikket?

Med venlig hilsen
Dennis Nørgaard
Noergaard <***@stofanet.dk>
Ole C
2010-10-28 20:32:53 UTC
Post by Noergaard
[...]
Kender ikke pågældende telefon, men kan ledningen ikke skiftes til en med
RJ-11?
Udskiftning til et RJ-11 stik kræver specialværktøj, men en adapter bør
kunne fås hos en installatør eller i en TDC-butik.
--
vh
Ole C
Noergaard
2010-10-28 22:55:18 UTC
On Thu, 28 Oct 2010 22:32:53 +0200
Post by Ole C
Post by Noergaard
[...]
Hej Ole

Tak for dit svar. Jeg har forsøgt at finde frem til netop et sådan kabel, men jeg må imidlertid erkende, at jeg ikke kender stikket, som forbindes i telefonen. Det er væsentligt smallere end RJ11, og jeg formoder, at der måske er tale om RJ10.

Jeg fandt en webbutik, som solgte en "tre-benet-telefonstik-hun -> RJ11"-adapter, men da prisen inkl. forsendelse er 100+ dkk, vil jeg hellere bruge lidt ekstra penge og købe "crimping" tang og selv udføre oprationen, forudsat jeg finder ud af, hvorledes ledningerne skal forbindes.

Mvh
/dennis
Noergaard <***@stofanet.dk>
Ole C
2010-10-29 09:34:04 UTC
Post by Noergaard
[...]
Det er de to midterste konnektorer i RJ-11-stikket der benyttes.

Du kan jo bruge sådan et:
http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=99930
Ikke så elegant, men til gengæld et stik der nemt bør kunne findes.
Og endnu en billig løsning: Klip det trebenede stik af og øg med en stump
kabel der har RJ-11-stik.
--
vh
Ole C
Noergaard
2010-10-29 17:48:13 UTC
Hej Ole

Jeg kom i tanke om, at min mors "nummer-viser" faktisk har et "hermafrodit-telefonstik <-> RJ11" kabel, så jeg har benyttet denne simple løsning. Som du nævner, er det ikke den mest elegante løsning, men mht. tid og pris er den svær at slå. Endnu engang tak for din hjælp.

Mvh
/dennis

Noergaard <***@stofanet.dk>
Ole C