Plus/minus på trafo til Beocom 4?
Hans Paulin (6310)
2011-09-05 23:24:18 UTC
Trafoen til min Beocom 4 er stået af og jeg har købt en universel i
stedet som jeg vil bruge.

Den gamle trafo er stået helt af og jeg kan ikke se hvilken ledning er
+ og hvilken -.

Kan jeg ødelægge noget ved at prøve mig frem?
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk
Leif Neland
2011-09-06 08:39:21 UTC
Post by Hans Paulin (6310)
[...]
Jeg vil ikke garantere at der ikke er noget der tager skade ved at bytte
om på plus og minus.

Er det muligt at åbne strømforsyningen, evt med vold, så kan du måske se
på printet hvad der er +/- og så måle med ohmmeter (eller batteri og
lampe) hvad der er forbundet til hvad på stikket.

Leif
Hans Paulin (6310)
2011-09-06 21:53:58 UTC
Er det muligt at åbne strømforsyningen, evt med vold, så kan du måske se på
printet hvad der er +/- og så måle med ohmmeter (eller batteri og lampe) hvad
der er forbundet til hvad på stikket.
Jeg havde en trafo til en lignende telefon som jeg brugte som kontrol
hvorefter jeg loddede den gamle ledning på den ny trafo.

Det virker i det mindste; kan ikke høre noget særligt "brum" i fonen.

Undskyld jeg ikke har meldt tilbage noget før!
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk
Leif Neland
2011-09-08 19:45:08 UTC
Post by Hans Paulin (6310)
Undskyld jeg ikke har meldt tilbage noget før!
Indenfor 22 timer, det er da fint :-)

Leif
Hans Paulin (6310)
2011-09-08 21:36:01 UTC
Post by Leif Neland
Indenfor 22 timer, det er da fint :-)
Mere at jeg havde fundet løsningen på mit problem inden andre behøvede
at svare :)
--
Med venlig hilsen
Hans