Ingen klartone på PAP2T
Lars Arvø
2011-03-22 07:21:42 UTC
Hej.
Har har ingen klartone på min PAP2T. Jeg vil gerne have en anden router på
end den jeg har fra TDC, og valgte så en Linksys, Hvor jeg så troede at min
PAP2T kunne tilsluttes, så jeg kunne bruge mine gamle telefoner i
forbindelse med ip telefoni.
Kommer klartonen fra PAP2 eller fra VOIP systemet fra udbyderen. Hvordan får
jeg det til at virke.
Mvh Lars
Ole C
2011-03-22 09:03:15 UTC
Post by Lars Arvø
[...]
Du er lidt sparsom med oplysningerne.
Har du TDC's ip-telefoniløsning, bør du bruge dine gamle telefoner på deres
udstyr.
Hvis det er fordi du vil bruge en anden ip-telefoni udbyder end TDC, skal
din PAP2T sættes korrekt op til det.
--
vh
Ole C
Lars Arvø
2011-03-22 10:44:28 UTC
Post by Ole C
Post by Lars Arvø
[...]
Hej Ole.
Jeg har TDC Home Duo så jeg har både adsl og voip hos tdc. Der er leveret en
Sagem 3504 router med, hvor der er 2 porte til analog telefoner. Jeg vil
gerne have en anden router Linksys WAG54G2, men der er ikke telefon porte i,
derfor har jeg en PAP2T som jeg vil sætte på, men som sagt der er ingen
klartone på analog portene på den. Skal der sættes noget op i router
og/eller PAP'en
Mvh Lars
Ole C
2011-03-22 13:11:28 UTC
Post by Lars Arvø
Hej Ole.
Jeg har TDC Home Duo så jeg har både adsl og voip hos tdc. Der er
leveret en Sagem 3504 router med, hvor der er 2 porte til analog
telefoner.
Og de to porte kan du jo dele - eller slutte til telefonnettet i din bolig,
så du kan bruge de analoge telefonapparater overalt.
Post by Lars Arvø
[...]
Ja - routeren skal kunne "snakke" med PAP2T'en via korrekte ip-adresser og
muligvis skal nogle porte åbnes i routeren. Men vigtigere er det, at
PAP2T'en skal have lagt oplysninger ind, så den kan "snakke" med TDC's
ip-telefonserver. Jeg tvivler på om TDC er parat til at udlevere de
oplysninger - eller om du kan aflæse dem i Sagem-routeren.....

Det er ikke let at gennemskue hvad det egentlig er du vil opnå. Fortæl lidt
mere.
Jeg kan læse på nettet, at nogle brugere har problemer med den boks TDC
leverer med abonnementet. Er det den slags problemer du vil løse? Men jeg
tvivler på at du kan slutte din Linksys-router direkte til TDC-nettet. Har
du prøvet?
--
vh
Ole C
Lars Arvø
2011-03-22 14:58:29 UTC
Post by Lars Arvø
[...]
Jeg ville gerne have den trådløse del til at køre N og ikke B eller G som
tdc boksen gør.
Derfor en ande router, hvor der kan tilsluttes telefoner, men de er svære at
finde. derfor PAP2
Post by Ole C
[...]
Jeg har nu prøvet at Linksys WAG54G2 og WRT300N og en D-Link DIR-635 og
ingen af dem virker på TDC net.
Så jeg må jo nok opgive.

Lars
Ole C
Ole C
2011-03-22 15:34:28 UTC
Post by Lars Arvø
Jeg ville gerne have den trådløse del til at køre N og ikke B eller G
som tdc boksen gør.
Du kan koble din Linksys-router bagefter som Accesspoint og på den måde få
et N-netværk.
Her er en opskrift:
http://www.smallnetbuilder.com/wireless/wireless-basics/30338-how-to-convert-a-wireless-router-into-an-access-point
Det er nok tilrådeligt at lukke for TDC-Boxens trådløse del for at undgå
evt. inteferens.

Telefonforbindelsen fortsætter du så med at hente direkte fra TDC-boxen.
--
vh
Ole C
Jørgen Nielsen
2011-03-22 18:35:21 UTC
Jeg ville gerne have den trådløse del til at køre N og ikke B eller G som tdc
boksen gør.
Har du prøvet om TDC vil levere en der kan køre N.
Min TDC HomeBox er kun 2 uger og under "Trådløs indstilling:" kan jeg
vælge "Blandet", "Kun 802.11g", "Kun 802.11n".
Desvære er Lan portene stadig kun 100 Mbit.
--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]
Lars Arvø
2011-03-22 19:54:40 UTC
Post by Jørgen Nielsen
Post by Lars Arvø
[...]
Det kan da godt være jeg kan få TDC til at bytte min box, jeg vil prøve at
kontakte dem i morgen.
Jeg har sat min Linksys op som access point, men kunne jeg nøjes med en
enhed ville det da være rart.
Tak for input

Lars
Chano Andersen
2011-03-22 23:13:26 UTC
Post by Lars Arvø
Kommer klartonen fra PAP2 eller fra VOIP systemet fra udbyderen. Hvordan
får jeg det til at virke.
Kan se ingen andre har svaret på denne del.. Anyway, klartonen laves af
IP telefoni udstyret hos kunden (Her dig), det sker automatisk når der
er forbindelse til serveren.

- Chano Andersen
Lars Arvø
2011-03-23 15:06:55 UTC
Post by Lars Arvø
[...]
Mange tak for oplysningen, det var også lige en af de informationer jeg
manglede. Jeg har i dag talt med TDC og de sender mig en ny router der kan
køre wifi N
Mvh Lars