Opkald med headset virker ikke
m***@gmail.com
2013-11-11 14:10:28 UTC
Hej

Vi har en Siemens Gigaset SL400 telefon med tilhørende Plantronics C65 headset. Indkommende opkald kan fint besvares via headsettet, men når man selv foretager opkald fra telefonen sker der intet i headsettet. Der er ingen klartone eller tale i headsettet.

Hvad er løsningen mon på dette? Skal headsettet og telefonens base mon parres på ny? Kan der være noget med firmwareopdatering af telefonen og/eller headsettet?
Passer headsettet og telefonen mon ikke ordentligt sammen?
Hvis der skal et andet headset til, hvilket kan så anbefales?

Plantronics C65: http://www.plantronics.com/uk/product/c65

Gigaset SL400: http://www.gigaset.com/da_DK/shop/gigaset-sl400.html
SJ
2013-11-11 19:25:17 UTC
skrev i meddelelsen news:016c7374-78cd-4db5-8243-***@googlegroups.com...

[...]

_____

Hej.

Du skal da ikke parre headset og base, men headset og telefon.

SJ
SJ
2013-11-11 19:58:21 UTC
"SJ" skrev i meddelelsen news:52812f21$0$35115$c3e8da3$***@news.astraweb.com...

[...]

-------

Hej igen.

Nu kan jeg se at det kun kan køre DECT.
Det vil sige at det virker som en DECT telefon uden tastatur.
Du kan altså ikke ringe op fra det, kun modtage opkald..

Hvis du vil haver et headset der kan bruges sammen med telefonen, skal du
have et bluetooth headset.
Det skal så parret med telefonen.
Nokia headset plejer at virke godt med Gigaset telefoner.

SJ
m***@gmail.com
2013-11-12 09:24:05 UTC
Post by m***@gmail.com
[...]
Hej SJ

Beklager min sene tilbagemelding. Mange tak for dine kommentarer.
Bestyder det, at uanset hvad vi gør med vores nuværende udstyr,
vil vi ikke kunne komme til at bruge headsettet, når vi selv ringer op?

Og du siger, at løsningen er at købe et bluetooth headset?
Og det kunne f.eks. være fra Nokia?
Vil Plantronics M55 http://www.plantronics.com/us/product/m55
mon kunne bruges? Dem bruger vi nemlig i forvejen i andre sammenhænge.
Martin
2013-11-12 16:05:03 UTC
Post by m***@gmail.com
Post by m***@gmail.com
[...]

Jeg har efterfølgende skrevet til Gigaset supporten.
Derfra siger de, at nendestående headset skulle være 100 % kompatible med Gigaset SL400.

Gigaset ZX 600
Jabra STONE
Jabra Extreme
Plantronics Voyager PRO
Jabra Arrow
Jabra BT2080
Plantornics Discovery 975
SJ
2013-11-12 19:03:47 UTC
"Martin" skrev i meddelelsen news:***@mid.individual.net...

[...]

Ja det er alle bluetooth headset.
Nu er menneskers ører jo meget forskellige, så det er ikke til at sige
hvilket der passer bedst til dig.
Der er jo også en del forskel på prisen kan jeg se.
Det bedste ville jo være at du kunne prøve dem på dit øre, så at sige.

Du nævner Plantronics M55.
Det er også et bluetooth headset.
Hvis du har adgang til sådan et, kan du jo prøve at tilmelde det.

SJ
Martin
2013-11-21 14:58:40 UTC
Post by Martin
[...]

Jeg har i dag bestilt et BTH-260 headset. Så må vi se, om det virker.
http://headsetshop.dk/component/wimo/BTH-260/bth-260-bluetooth-headset-med-opladerbase
SJ
2013-11-21 18:58:49 UTC
[...]

Det burde virke.
Skriv endelig hvordan det går.

SJ
m***@gmail.com
2013-12-06 12:36:53 UTC
Hej
Jeg har i dag bestilt et BTH-260 headset. S� m� vi se, om det virker.
http://headsetshop.dk/component/wimo/BTH-260/bth-260-bluetooth-headset-med-opladerbase
Hej.
Det burde virke.
Skriv endelig hvordan det g�r.
SJ
Hej

Nu har jeg modtaget BTH-260 headsettet, men har ikke pakket det ud.
Der er noget med, at rækkevidden med Bluetooth headsettet er betydeligt
kortere end med Plantronics C65?
Men så tænker jeg, om det måske er mere optimalt at bruge en mobiltelefon f.eks. en Nokia 301 i stedet for Gigaset SL400 telefonen. Så kan man vel
evt. bare tage mobiltelefonen med sammen med headsettet, når man går et
andet sted hen.